Namun, berbekalkan prinsip "customer is always right", dia akan sentiasa melayan karenah-karenah tersebut. Sebagai mengenang jasa pelanggan yang telah menambahkan lagi bebanan kerjanya, dia dengan seikhlas hati telah menambahkan resepi istimewa buatan sendiri yang lebih mesra dipanggil "hark..ptuih" ke dalam makanan pelanggan tersebut. Rata-rata pelanggan sentiasa berpuas hati dengan penambahan resepi dari air
Sedangkan restoran ternama pun boleh buat macam ni, apatah lagi kedai-kedai mamak yang bersepah kat luar tu. Tapi ingat, benda ni berlaku waktu member aku kerja dulu dan aku tak maksudkan semua restoran "resepi rahsia" atau restoran-restoran lain buat benda ni. Jangan sampai korang boikot pulak restoran-restoran kat luar tu. Cerita ni hanya untuk mengingatkan korang supaya berbuat baik lah dengan orang kerana ianya akan dibalas baik dan jangan nak banyak songeh sangat kat restoran sebab diorang pun letih jugak melayan korang.hehe..nah fresh dari KantaMataKu
katon macam bez...
ReplyDeletehehe..contengan yang agak malas..janji org paham apa maksudnye.hehe
ReplyDeleteerr..terus tak jadi nak marah2 lepas ni..tapi klu org kedai mkn tu ikhlas berniaga, tak jadi mcm ni kan.. :)
ReplyDelete